Zowel Opel als ASR is in de race om volgend jaar als hoofdsponsor op het shirt van Feyenoord te staan. De Rotterdamse club is nog met drie partijen in gesprek, daartoe behoren het bekende automerk en de verzekeringsmaatschappij die al meer dan 20 jaar in de Kuip actief is.
Feyenoord wil op korte termijn bekend maken met wie het in zee gaat. Opel is geen oude bekende voor de Rotterdammers. In de jaren tachtig stond de naam van de Duitse autofabrikant ook al op het shirt. Op dit moment is Opel bezig met een comeback in het voetbal, door onder meer contacten bij het Turkse Galatasaray en bij een aantal Duitse clubs.
Het past in de wereldwijde filosofie van Opel om via aansprekende voetbalclubs de markt te heroveren.
ASR heeft weliswaar een aantal jaar geleden aangegeven aan het eind van dit seizoen te willen stoppen, maar overweegt nog steeds serieus met Feyenoord een gezamelijk verdienmodel op te zetten, mogelijk als hoofdsponsor. Dit vanwege de grote achterban van de Rotterdamse club.
Over een eventuele contractduur en bedragen is momenteel nog niets bekend. Wel gaf Feyenoord eerder al aan te wikken en te wegen, omdat in 2014 wellicht de markt voor grote gokbedrijven opengaat. Dat zou betekenen dat bedrijven als Bwin en Unibet met veel geld de Nederlandse voetbalwereld gaan betreden. Feyenoord wil die slag uiteraard niet missen.
Bron: Rijnmond.nl
You must be logged in to post a comment Login