Nederlanders zien Feyenoord als voetbalclub die het meest onmisbaar is. Dat blijkt uit een grootscheeps onderzoek van de EURIB, het Europees instituut voor merken, naar de onmisbaarheid van merken. Het onderzoek concentreerde zich niet alleen op voetbalclubs, maar ook op onder meer consumentengoederen, dienstverleners en goede doelen.
Feyenoord bezet de 209e plek op de lijst van onmisbare merken, die wordt aangevoerd door HEMA, NOS Journaal en Albert Heijn. Feyenoord is daarmee de hoogst genoteerde voetbalclub in de lijst en heeft een onmisbaarheidsscore van 25 procent. De club wordt gevolgd door Ajax (22%), PSV (17%) en Sparta Rotterdam (11%).
Diergaarde Blijdorp, dat tijdens het laatste halfjaar van het seizoen 2012-2013 het hoofdsponsorschap van Feyenoord cadeau kreeg van a.s.r., plukt de vruchten van de campagne met Olli en Giovanni van Bronckhorst in de hoofdrol. De dierentuin steeg van een onmisbaarheidscijfer van 30 procent naar 35 procent en bezet daarmee de 83ste positie.
Bron: Feyenoord.nl
You must be logged in to post a comment Login