Feyenoord volgend jaar in zee met gokbedrijf
Feyenoord verwacht volgend jaar een doorbraak van de gokmarkt in het Nederlandse voetbal. Volgens commercieel directeur Mark Koevermans gaan de Rotterdammers halverwege 2016 in zee met een buitenlands gokbedrijf. “Er ligt een mooi partnership voor Feyenoord in het verschiet,” zegt Koevermans.
De verwachting was dat Feyenoord al eerder een bedrijf uit de gokwereld aan zich zou binden. “Het loopt iedere keer vertraging op. We volgen de markt nog steeds heel intensief en praten met veel partijen. Dat ziet er positief uit,” laat Koevermans weten tegenover RTV Rijnmond. “Er zitten Engelse en andere buitenlandse partijen bij en die willen graag in Nederland actief worden. Ik denk dat we een mooie partner zullen krijgen. Dan gaat het om het online wedden op wedstrijden en bijvoorbeeld een online casino voor onze supporters met weddenschappen over Feyenoord.”
De mogelijk samenwerking zal de club echter geen dusdanig hoge bedragen opleveren die in het buitenland worden betaald. “Dat is achterhaald. Voor shirtsponsorships is Nederland een te klein land en een te kleine markt voor de totale gokomvang. Vooral als je nu kijkt hoe de eredivisie in het buitenland wordt uitgezonden. Desodanks ligt er een mooi partnership in het verschiet. We verwachten halverwege volgend jaar met goed nieuws te kunnen komen.”
Naast het aankondigen van een eventuele nieuwe gokpartner had commercieel directeur Koevermans meer goed nieuws te melden vanuit De Kuip. “We gaan over de 32.000 seizoenkaarten heen. Dat is een record. Het betekent wel minder kaarten in de losse verkoop en daarom stoppen we met de halve seizoenkaart. Op alle facetten hebben we een mooie groei weten te bewerkstelligen en daarom is ook de begroting naar 50 miljoen gegaan.”
Het overstappen naar kledingsponsor Adidas heeft daar eveneens aan bijgedragen. “Die samenwerking is heel goed. Ik denk dat het heel belangrijk is dat we het in eigen hand hebben. We kunnen zelf onze producten bepalen en afstemmen wanneer we wat in de winkel willen hebben. Dat heeft ook extra geld opgeleverd. Ten opzichte van de jaren hiervoor is de omzet van shirtjes en trainingspakken verdubbeld,” aldus Koevermans op Radio Rijnmond.
Bron: Rijnmond.nl