Niet alleen sportief maar ook op andere vlakken herleven oude tijden bij Feyenoord. De Rotterdamse topclub, die dit seizoen met een jeugdig, herkenbaar team is uitgegroeid tot een serieuze titelkandidaat, heeft volgens marktonderzoek het laatste halfjaar een aanmerkelijke stijging in populariteit doorgemaakt.
Behalve op de eredivisieranglijst neemt Feyenoord ook een toppositie in op de befaamde CPM-index van Repucom. „In een half jaar tijd heeft Feyenoord de fanbase zien groeien met maar liefst 510.000. Als je wint, heb je vrienden”, aldus Floris van Dam van Repucom.
„Het aantal mensen, dat zich identificeert als Feyenoord-supporter is gegroeid tot 2,9 miljoen. Daarmee neemt Feyenoord de tweede positie in achter Ajax (4,2 miljoen). Uit de forse stijging blijkt hoeveel potentieel Feyenoord heeft. Verder valt op, dat de topdrie van de totale CPM-index – waarmee merkpotentieel, imago en doelgroepkwaliteit worden gemeten – als vanouds wordt gevormd door Ajax, Feyenoord en PSV.”
Bron: Telesport.nl
You must be logged in to post a comment Login