Blijdorp moet opschieten met verkoop Olli
Diergaarde Blijdorp moet knuffel-olifant Olli nu echt snel in de handel brengen. Volgens marketingdeskundige Cor Molenaar van de Erasmus Universiteit in Rotterdam moet de dierentuin gebruik maken van het feit dat Feyenoord nog aan de winnende hand is.
De knuffel is de afgelopen anderhalve maanden razend populair geworden door de campagnefilmpjes van Feyenoord en Blijdorp.
Bij de start van de campagne – eind januari – werd er nog vanuit gegaan dat Olli eind maart in de winkel zou liggen. Inmiddels meldt Blijdorp dat de proefexemplaren van de knuffel niet goed genoeg zijn. Daardoor laat massaproductie op zich wachten. Een nieuwe datum wordt niet genoemd.
“Een volledig gemiste kans”, zegt Molenaar. “Wanneer Feyenoord onverhoopt geen kampioen wordt is Olli weer een gewone olifant. Dan verkoopt hij hooguit nog tijdens de open dag. Of pas volgend seizoen, heel jammer.
Bron: Rijnmond.nl