Nieuw: wachtrij betreden met verificatiecode
Vanaf dit seizoen kan per account één wachtrijnummer verkregen worden. Supporters kunnen niet meer tegelijk met verschillende devices inloggen maar krijgen één wachtrijnummer. Elke uitkaarthouder kan zich vanaf een half uur voor de start van de verkoop met een speciale link aanmelden die in de kaartverkoopinformatie van de wedstrijd gecommuniceerd wordt. Let op: het is belangrijk dat je hetzelfde e-mailadres invult als het e-mailadres waar je mee inlogt in de officiële Feyenoord Ticketshop.
Stappenplan:
- Controleer welk e-mailadres is gekoppeld aan jouw Ticketshop-account.
- Vanaf een half uur van tevoren kan je jezelf aanmelden via de speciale link van jouw type uitkaart die in de kaartverkoopinformatie van de wedstrijd gecommuniceerd is.
- Vul jouw e-mailadres in om een verificatiecode per e-mail te ontvangen (controleer de ongewenste mail, indien de verificatiecode niet in de inbox verschijnt).
- Voer de verificatiecode in om plaats te nemen in de virtuele wachtrij.
- Bij de start van de kaartverkoop krijgen alle wachtrijnummers een definitieve plek in de virtuele wachtrij. Dit gebeurt op willekeurige basis, het heeft geen zin om de virtuele wachtrij eerder te benaderen. Let op: de virtuele wachtrij moet wel benaderd worden, voordat de kaartverkoop start. Indien je later inlogt, dan sluit je achteraan in de virtuele wachtrij.
- Als je door de virtuele wachtrij heen bent, kun je een kaart proberen te bemachtigen.
Ticket Exchange
Vanaf dit seizoen is het, bij wijze van een pilot, mogelijk om je kaart voor een uitwedstrijd bij verhindering via Ticket Exchange aan te bieden aan een mede-supporter*. Hierdoor hopen we op een, nagenoeg, altijd vol uitvak en de zogenaamde ‘no show’ te verminderen.
De kaart wordt voor dezelfde prijs als de originele aankoopprijs aangeboden. De verkopende supporter ontvangt het volledige bedrag terug op zijn/haar rekening. De verkoop via de Ticket Exchange start gelijk met de reguliere verkoop. De overdraagbaarheid loopt alleen via Ticket Exchange(!). Enkel de uitkaarthouder uit het uitkaartsegment dat op dat moment aan de beurt is, kan een kaart via de Ticket Exchange proberen te bemachtigen. Zowel verkoper als koper van de kaart ontvangen geen punten.
Puntensysteem
Vanaf dit seizoen wordt het puntensysteem aangepast. Hierbij zijn enkele punten komen te vervallen of verminderd. Met name voor Europese uitwedstrijden is het aantal punten omlaag gegaan. Met deze aanpassingen moet schreefgroei tussen verschillende type uitkaart worden voorkomen. Op deze manier wordt het aantal te behalen punten voor nationale en internationale uitwedstrijden nagenoeg gelijkgetrokken. Het nieuwe puntensysteem ziet er als volgt uit:

Het aanbieden van een uitkaart via Ticket Exchange betreft een pilot. In oktober zal dit worden geëvalueerd. Uit de resultaten zal moeten blijken of de pilot verder doorgaat, aanpassingen aan worden gedaan of wordt stopgezet.
Bron: Feyenoord.nl
You must be logged in to post a comment Login