Nieuws

Zomerse omstandigheden bij start Open Dag

on

Op het moment dat zondagochtend om 11.00 uur de poorten van het stadion werden geopend voor de Open Dag van 2013, schitterde De Kuip al in het warme zonlicht. De zomerse omstandigheden kwamen uitstekend van pas bij het zeer uitgebreide buitenprogramma, dat bestond uit tal van activiteiten rondom het stadion waar zowel jong en oud van konden genieten

In aanloop naar de officiële opening van de Open Dag hadden vooral veel kinderen zich al verzameld op het parkeerterrein voor het Maasgebouw, waar vanaf 10.00 het Opel Voetbaldorp van start was gegaan. Namens Feyenoord Soccer Schools nam oud-Feyenoorder Ben Wijnstekers tientallen jonge voetballertjes onder zijn hoede en ging aan de slag met diverse oefeningen. De drukte in het Voetbaldorp nam nog verder toen onder meer Lex Immers en John Goossens zich op het terrein meldden. Zij namen een kijkje bij de opgestelde voetbalactiviteiten en voorzagen daarbij iedereen die maar wilde van een handtekening of een foto. Ook Graziano Pellè, Jordy Clasie en Ronald Graafland konden rekenen op veel aandacht van met name de jongste supporters. Het drietal was in de persruimte van het stadion aangeschoven voor de eerste persconferentie van de dag en nam alle tijd om de vragen van de kinderen te beantwoorden. Vanuit de volle zaal kwam onder meer de vraag hoe de spelers zich in de bus op weg naar een uitwedstrijd voorbereiden. Terwijl Pellè aangaf dat hij dan meestal contact heeft met zijn familie in Italië en naar muziek luistert, vertelde Graafland lachend dat hij gedurende de hele busrit naar verhalen van zijn buurman Daryl Janmaat luistert. Een andere plek waar spelers rondom het stadion aanwezig waren, was het glazen huis van waaruit RTV Rijnmond een live radio-uitzending verzorgde. Het jonge viertal Matthew Steenvoorden, Elvis Manu, Joey Sleegers en Jordy van Deelen vertelde daarin onder meer zeer uit te kijken naar de helikoptervlucht die zij later op de dag zullen gaan maken. Voor bezoekers die hun weg vervolgden rondom het stadion, waar het kort na het opengaan van de poorten al snel gezellig druk werd, was er meer dan genoeg te beleven. Zo bood hoofdsponsor Opel supporters de mogelijkheid om een groot doek te voorzien van een eigen handtekening en te abseilen vanaf het stadion, terwijl sponsor DrukwerkMAX voor vermaak zorgde met een zogeheten wervelwind activiteit. Kinderen moesten daarbij zoveel mogelijk rode balletjes verzamelen, waarbij mooie prijzen te winnen waren. Uiteraard stond er in en rondom De Kuip ook een groot aantal stands opgebouwd waarin officiële clubartikelen verkrijgbaar waren. Onder meer het nieuwe thuisshirt, dat een dag eerder in de verkoop was gegaan, was populair onder de supporters, die aan het begin van de middag langzaam hun plaatsje in de warme zon opzochten om niets van het binnenprogramma te hoeven missen.

Bron: Feyenoord.nl