Nieuws

Opel zet foutje zanger Hermes House Band recht

on

Nadat het hoofdsponsorcontract op 1 juli is ingegaan, heeft Opel zich afgelopen zondag voor het eerst groots gepresenteerd tijdens de Open Dag van Feyenoord. Met een breed scala aan activiteiten in en om het stadion kon het publiek kennismaken met de nieuwe hoofdsponsor, waarbij iedereen direct merkte dat Opel op creatieve wijze in contact wil komen met de achterban.

‘Naast deze activiteiten op de Open Dag is de afgelopen weken veel werk verzet om Opel prominent zichtbaar te krijgen op de PUMA kledinglijn, op de boarding in De Kuip en op alle uitingen die namens Feyenoord in de media verschijnen’, zegt Jeroen Maas van Opel Nederland. ‘Het is vooral belangrijk om alles in kaart te brengen en niks te vergeten. Daarom was het even slikken toen Jasper Janssen, de zanger van de Hermes House Band het podium betrad om de hit ‘I Will Survive’ ten gehore te brengen, in een oud Feyenoord-shirt met het logo van a.s.r. op de borst. Niks ten nadele van a.s.r. uiteraard, want dat is jarenlang een prachtige hoofdsponsor van Feyenoord geweest. Maar in de hele transformatie van a.s.r. naar Opel is dus tóch iets over het hoofd gezien. En ja, het zit ‘m natuurlijk ook in de details’, aldus Maas.

Het was voor Opel reden om zanger Jasper Janssen van de Hermes House Band uit te nodigen voor een bezoekje aan De Kuip en een passend cadeau te overhandigen. Uit handen van Jeroen Maas ontving hij daarom woensdagochtend het nieuwe thuisshirt van Feyenoord, uiteraard met het Opel-logo op de borst. ‘En om Jasper het echte Opel-gevoel te laten beleven, mag hij een weekend lang gebruik maken van de Opel Cascada, de nieuwe cabriolet waarin tijdens de Open Dag alle Feyenoord-spelers het veld op kwamen rijden.’

‘Het shirt komt goed van pas, ik ben namelijk een echte Feyenoord-fan’, aldus Jasper Janssen. ‘En in een Cascada rijden is helemaal mooi, ik hoop dat er nog een hittegolf aankomt zodat ik het dak het hele weekend open kan houden.’

Met de aftrap van het hoofdsponsorschap heeft Opel nadrukkelijk laten zien hoe zij zich willen presenteren. ‘Trots op Feyenoord, veel interactie met de fans en creatieve ideeën voor de activatie zijn elementen waarmee we het hoofdsponsorschap onder meer willen versterken’, zo besluit Maas. ‘Ik hoop dat de aanhang van Feyenoord het ermee eens is dat we daarmee bij de Open Dag een goede start hebben gemaakt. En die zullen we tijdens het hele seizoen een vervolg gaan geven.’

Bron: Feyenoord.nl