Nieuws

Feyenoord aast op miljoenen voor sponsoring nieuw stadion

on

De naam van het nieuwe stadion van Feyenoord moet geld opleveren. Sponsoring van de toekomstige voetbaltempel-aan-de-Maas wordt één van de inkomstenbronnen van het hypermoderne sportcomplex, dat door het befaamde architectenbureau OMA van Rem Koolhaas wordt ontworpen.

.

Totaal staat de sponsoring nu voor 3,1 miljoen euro op de voorlopige begroting. ,,Maar daarbij gaat het om meer dan de naamgeving alleen’’, zegt een woordvoerder van Feyenoord City. ,,Je kunt ook denken aan sponsoring van tribunes of zalen. Of de naam van een bedrijf dat onderdelen van het stadion levert, bijvoorbeeld de elektronica.’’

.

Het is niet ongewoon om een stadion te laten sponsoren. Ook voor de naam van de thuisbasis van ADO Den Haag (met het Japanse bedrijf Kyocera), AZ (met softwarebedrijf AFAS) en FC Groningen (met autoleaseconcern Noordlease) wordt betaald. De huidige Kuip heeft geen sponsor.

.

De bouw van het nieuwe stadion à 365 miljoen euro moet starten in 2019. De gemeente Rotterdam is gevraagd om 40 miljoen euro aandelen te nemen in het project. Daardoor zal het eenvoudiger zijn om banken en andere geldschieters over de streep te trekken. De bedoeling is dat Feyenoord in het seizoen 2022/23 zijn eerste wedstrijden in het ‘Maasstadion’ speelt.

.

Bron: Ad.nl